Ustalenia z Wydziałem Transportu UM

W dniu 11 lutego 2016 roku odbyło się spotkanie przedstawicieli Zarządu Osiedla z kierownictwem Wydziału Transportu UM Wrocławia. Spotkanie było konsekwencją styczniowej wizyty u Prezydenta Wrocławia, i miało na celu rozwiązanie problemów komunikacyjnych przedstawionych w postulatach omawianych miesiąc temu w Ratuszu – czytaj: Spotkanie z Prezydentem Rafałem Dutkiewiczem
Nasze postulaty i propozycje dyskutowane w Wydziale Transportu wraz z komentarzem i poczynionymi ustaleniami:Nasze propozycje dotyczące linii 145.Przedłużenie linii 145 z pętli Sępolno do osiedla Olimpia Port (wcześniej WT nie wyraził zgody na przedłużenie linii 145 do Wojnowa)- wersja 1 (od Mostów Chrobrego ul. Marca Polo do ul. Magellana, następnie powrót ul. Swojczycką do Mostów Chrobrego),- wersja 2 (od Mostów Chrobrego ul. Marca Polo do ul. Magellana, następnie ul. Swojczycką do skrzyżowania z ul. Miłoszycką, powrót ul. Ludową na wysokości Rady Osiedla do ul. Swojczyckiej i dalej w kierunku Mostów Chrobrego).
Niestety WT nie zgodził się na jakiekolwiek zmiany dotyczące linii 145 tłumacząc to m.in tym, że linia ta ze względu na swoją bardzo długą trasę nawet obecnie generuje duże opóźnienia. Czytaj również – Autobus linii 145 nie dla Wojnowa.Nasze propozycje dotyczące nowych połączeń: 1. Uruchomienie nowej linii autobusowej w relacji Wojnów – Księże Małe/Tarnogaj przez WOW i Radwanice. Alternatywne przedłużenie linii 120 z Mokrego Dworu/Blizanowic do pętli Wojnów przez Blizanowice i dalej WOW.
Niestety WT nie może realizować połączeń, które przebiegałyby przez teren sąsiednich gmin bez wcześniejszego uzgodnienia z tymi gminami oraz ich partycypacji finansowej. Dodatkowo droga przez Blizanowice nie spełnia warunków dla bezpiecznych przejazdów komunikacji miejskiej i WT rozważa skrócenie linii 120.2. Nowa linia autobusowa od pętli Sępolno przez osiedle Olimpia Port do pętli Kromera przez ul. Działdowską i Kwidzyńską (alternatywnie jako linia okólna kursująca od skrzyżowania ul Kwidzyńskiej i Kochanowskiego ul. Kochanowskiego do ul. Moniuszki a następnie dalej w kierunku pętli Sępolno)
Wydział Transportu wyraził zainteresowanie naszą propozycją i będzie ona poddana szczegółowej analizie WT z dużą szansą na uruchomienie w najbliższym czasie. Będą też prowadzone rozmowy z Archicomem w celu ustalenia lokalizacji ewentualnych przystanków w obrębie osiedla Olimpia Port.
Nasze propozycje dotyczące linii 115: 1. Uruchomienie w godzinach szczytu porannego wszystkich kursów przegubowych na linii 115.
W chwili obecnej WT oraz MPK nie dysponują wystarczającą ilością autobusów przegubowych. Nowe przegubowce pojawiają się sukcesywnie, i z chwilą zakupu nowych pojazdów część z nich zostanie skierowana na nasze osiedla.2.Przywrócenie kursów linii 115 przez ul. Dembowskiego umożliwiających dojazd młodzieży do gimnazjum rejonowego nr 19.
Kursy przez ul. Dembowskiego zostały zawieszone m.in z powodu skarg wielu naszych mieszkańców, dodatkowo trudno było je zsynchronizować z zajęciami w gimnazjum nr 19 ze względu na duże opóźnienia spowodowane korkami na osiedlach. WT przeanalizuje inne możliwości połączenia z osiedlami Biskupin, Bartoszowice, Dąbie – nowa linia autobusowa o której piszemy powyżej.3. Dodatkowy kurs linii 115 z pętli Rondo Reagana w kierunku Wojnowa w dni robocze po godzinie 23.00.
Dodatkowy kurs po godzinie 23.00 zostanie ujęty przy najbliższych zmianach w rozkładzie jazdy. 4. Zwiększenie częstotliwości kursowania linii 115 poza godzinami szczytu oraz w weekendy (minimum co 20 minut).
MPK twierdzi, że zwiększenie częstotliwości kursowania linii 115 wiąże się ze zbyt dużymi kosztami. Dlatego w chwili obecnej pozostaje zachowana częstotliwość kursowania w soboty co 20 minut i w niedzielę co 30 minut. Nasze propozycje dotyczące linii 118. 1. Przeniesienie pierwszego kursu linii 118 z pętli Sępolno w dni robocze o godzinie 5.08 do pętli Wojnów.
Kurs zostanie przeniesiony w najbliższym czasie do pętli Wojnów. 2.Zwiększenie częstotliwości kursowania linii 118 w dni robocze oraz weekendy wraz ze zwiększeniem ilości kursów do pętli Wojnów, w tym również w weekendy i święta.
WT rozważa modyfikację linii 118 w związku z jej długą trasą i dużymi opóźnieniami, rozważa się skrócenie linii np. do pętli Karłowice zamiast do Rędzina, wtedy też będzie ewentualna możliwość zwiększenia częstotliwości tej linii.
Dodatkowo dyskutowano na temat planowanej na ten rok przebudowie pętli Sępolno. Po jej zakończeniu będzie możliwość korzystania z połączeń linii tramwajowej 33, która będzie dojeżdżać do pętli Sępolno. Czekamy na ostateczne terminy wprowadzenia uzgodnionych zmian oraz analizę dotyczącą proponowanej nowej linii autobusowej.