Koniec inwestycji: obiekt WWW nr 8 wały Tatarakowa/Kamieniec Wrocławski

Celem zadania, które toczyło się na naszych osiedlach od 1.5 roku, była przede wszystkim poprawa stateczności i ograniczenie filtracji przez korpus wału. Dodatkowo poprawa estetyki i wyeksponowanie walorów rekreacyjnych obwałowania.
Od lipca ubiegłego roku, odbudowano obiekty usytuowane na prawym brzegu rzeki Odry o długości 6,5 km. Pierwsza część, to odcinek o długości 3,5 km w obrębie miasta Wrocławia – osiedla Wojnów i Strachocin: od ulicy Tatarakowej do Leśnej. Druga część to odcinek o długości 2,7 km, znajdujący się już poza granicami miasta i należący do gm. Czernica na wysokości miejscowości Łany i Kamieniec Wrocławski.
Przebudowa polegała na podwyższeniu korony wałów, jej poszerzeniu oraz wzmocnieniu nasypów. Na koronie wałów wybudowano ciąg spacerowy, utworzono zejścia dla pieszych przy wylotach ulic wraz z podjazdami dla wózków oraz rowerzystów. Na niektórych odcinkach powstały barierki ochronne oraz murki oporowe z kamienia, odcinające i wzmacniające całą konstrukcję np. przy ulicy Nadolickiej. Na całej długości wykonano zjazdy techniczne oraz zapory uniemożliwiające wjazd na wały pojazdom nieuprawnionym. Dodatkowo dokonano odbudowy i korekty mniejszych urządzeń hydrotechnicznych (m.in. przepustów wałowych).
W trakcie całej inwestycji, Rada Osiedla była obserwatorem oraz wnioskodawcą zmian i korekt w projekcie. Razem z Państwem wnieśliśmy bardzo dużą ilość poprawek na każdym etapie budowy, które zostały uwzględnione przez Wykonawcę. W tym miejscu chcemy serdecznie podziękować za Państwa zaangażowanie i pomoc.
Ostateczny termin odbiorów i wykonania poprawek to dzień 31.12.2014 r. Ale także i po tym terminie można zgłaszać usterki i zaobserwowane kolizje pod adresem:sekretariat@radaosiedla.wroclaw.pl
Serdecznie dziękujemy Panu Tadeuszowi Rederowi za szczególne zaangażowanie w ten etap przebudowy. Dziękujemy również Panom Wiesławowi Krupińskiemu, Andrzejowi Gajderowiczowi i Radosławowi Markowi.
Koordynatorzy ze stron RO: Tadeusz Reder, Renata Piwko-Wolny, Grzegorz Makuch i Jarosław Pasierski.
Inwestor: DZMiUW. Wykonawca: firma Budimex S.A.
Ten odcinek to wspaniała inicjatywa, która zdecydowanie zwiększa atrakcyjność tego obszaru.
Zastanawiają mnie jedynie te żółte bariery. Piszecie Państwo o ciągu spacerowym przystosowanym dla pieszych i rowerzystów. Jednak zapory uniemożliwiające wjazd na wały pojazdom nieuprawnionym uniemożliwiają i utrudniają korzystanie z tych pięknych tras rowerzystom, osobom z wózkami dziecięcymi włączając przyczepki rowerowe (przejazd obok barier jest bardzo wąski i niebezpieczny), a także osobom na wózkach inwalidzkich. Czy nie ma możliwości zastąpienia barier słupkami po bokach i blokadą na środku? Tak, aby swobodnie mógł przejechać wózek inwalidzki, dziecięcy oraz rower ale uniemożliwi przejazd samochodom?