Po spotkaniu z Wydziałem Inżynierii Miejskiej w sprawie zmian na ul. Miłoszyckiej

Drodzy Mieszkańcy.

Od lat zgłaszają Państwo problemy z nadmiernym ruchem ciężarowym i notorycznym przekraczaniem prędkości przez samochody w obrębie naszego osiedla.Systematycznie wdrażane są rozwiązania mające na celu poprawę bezpieczeństwa na osi Kowalska-Miłoszycka-Strachocińska oraz Swojczycka-Strachocińska.

W tym celu m.in. na ul. Kowalskiej i Swojczyckiej Wydział Inżynierii Miejskiej zaprojektował i wybudował już azyle dla pieszych, a w przygotowaniu są kolejne. Pracujemy wspólnie z urzędnikami nad całkowitym wyeliminowaniem tranzytu związanego z ruchem pojazdów ciężarowych, jesteśmy też w regularnym kontakcie z Policją i Inspektoratem Transportu Drogowego w zakresie przeprowadzania kontroli przestrzegania przez kierowców ustanowionej w tym obszarze organizacji ruchu.

Trzeba jednak pamiętać, że Swojczyce to rejon aktywności gospodarczej i funkcjonują tam duże przedsiębiorstwa, które obsługiwane są przez pojazdy ciężarowe. Od paru lat wnosimy jako RO SSW i Kowale, aby obsługa przemysłu odbywała się wydzieloną drogą, a transport ciężarowy nie odbywał się kosztem mieszkańców.

Główną przesłanką Wydziału Inżynierii Miejskiej, do wdrażanych obecnie zmian przy ulicy Miłoszyckiej, był notoryczny brak respektowania przez kierowców ograniczeń tonażu i prędkości, co doprowadziło m.in. do destrukcji wyniesionych w terenie kamiennych progów najazdowych (przeznaczonych dla ruchu pojazdów osobowych oraz autobusów komunikacji miejskiej). Według Wydziału Inżynierii Miejskiej budowa wysp spowalniających ruch ma na celu wymuszenie zmiany toru jazdy i przez to respektowanie obowiązującego w tym obszarze ograniczenia prędkości.

Warto też zwrócić uwagę na fakt, że miejsce w którym wynoszone są wyspy znajduje się w strefie zamieszkania, gdzie obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h i w której pieszy może się poruszać swobodnie po całej udostępnionej do użytku publicznego przestrzeni i ma pierwszeństwo przed pojazdami (kierujący musi ustąpić pieszemu w każdym wypadku). Według WIM, zastosowane na ulicy Miłoszyckiej rozwiązanie:

– ma na celu poprawę bezpieczeństwa uczestników ruchu, w szczególności pieszych w rejonie kościoła i przedszkola,

– utrudnić poruszanie się pojazdów nieuprawnionych tj. pojazdów ciężarowych,

– zmniejszać hałas – esowanie toru jazdy pozwala na utrzymanie płynności jazdy i nie generuje hałasu, jaki towarzyszy najazdowi na próg zwalniający.

Według WIM, niemal każdorazowo wdrożenie nowatorskiego rozwiązania z zakresu organizacji ruchu przynosi początkowo krótkotrwałe utrudnienia – wymaga od kierowców nauczenia się korzystania z niego i wymaga zmiany przyzwyczajeń. Już po pierwszych dniach WIM zaobserwował, że sytuacja ruchowa się normuje, kierowcy ściągają nogę z gazu i rozwiązanie zaczyna przynosić oczekiwane skutki. WIM, w porozumieniu z Radą Osiedla, przygotowuje dodatkowe rozwiązania, które ułatwią korzystanie z wyniesionej organizacji ruchu i poprawią czytelność oznakowania.

W ubiegły czwartek – na wniosek Rady Osiedla – odbyło się spotkanie w terenie z Wydziałem Inżynierii Miejskiej. Oto propozycje (do rozważenia), które pojawiły się po spotkaniu:

– Wydział Inżynierii Miejskiej doznakuje rejon strefy zamieszkania na ulicy Miłoszyckiej przez umieszczenie na jezdni piktogramów znaku ograniczenia prędkości do 20 km/h, piktogramy zostaną zaprojektowane na wjeździe do strefy w miejscu przewężeń;

– Wydział Inżynierii Miejskiej zaprojektuje przejście dla pieszych przez ulicę Miłoszycką na wysokości wejścia do kościoła;

– Wydział Inżynierii Miejskiej dokona przeglądu oznakowania związanego z ograniczeniami w ruchu dla pojazdów ciężarowych w rejonie ulicy Miłoszyckiej i podejmie działania w kierunku doszczelnienia oznakowania i jego uzupełnienia;

– Wydział Inżynierii Miejskiej doprojektuje po jednym komplecie progów wyspowych z obu stron dojazdu do strefy zamieszkania ( wraz z oznakowaniem);

– Wydział Inżynierii Miejskiej doprojektuje przejście dla pieszych przez ulicę Miłoszycką na wysokości drogi do Czarnej Wody, termin budowy przejścia – rok 2021, w koordynacji z budową chodnika przy ul. Ludowej do terenów parkowych

– Rada Osiedla wnosi o zawężenie wylotu z ronda na ulicę Miłoszycką i skierowanie autobusów jadących z ronda w ulicę Miłoszycka trasą -> z ronda w ulicę Swojczycka do Ludowej i dalej w ul. Miłoszycką. Wydział Inżynierii Miejskiej rozpozna możliwość przełożenia ruchu autobusowego. Jeżeli przełożenie ruchu autobusowego będzie możliwe, WIM przygotuje projekt zawężenie wyjazdu z ronda na ulicę Miłoszycką;

– Rada Osiedla wnosi o wprowadzenie nakazu skrętu w prawo z ulicy Wilczyckiej w ulicę Strachocińską. WIM przygotuje stosowny projekt do akceptacji przez RO

– Rada Osiedla wnosi o sprawdzenie poprawności wykonania poszerzenia jezdni przy realizowanych obecnie azylach na ulicy Swojczyckiej. Wydział Inżynierii Miejskiej przekaże uwagi Rady Osiedla do nadzorującej zadanie spółki Wrocławskie Inwestycje.

– Rada Osiedla wskazuje na hałas generowany przez pojazdy najeżdżające na studzienkę deszczową w rejonie azylu dla pieszych na wysokości Swojczycka 99. WIM przekaże sprawę do ZDiUM

– Rada Osiedla wskazała na problem obsługi komunikacyjnej obiektów handlowych przy ulicy Swojczyckiej na wysokości skrzyżowania z ul. Ludową po wybudowaniu chodników wzdłuż ulicy Swojczyckiej. Sugestia ze strony WIM, aby zapewnić obsługę działki od strony poprzecznej drogi gruntowej przyległej do działki ( po rozbiórce części ogrodzenia). WIM stoi na stanowisko, że dojazd do pawilonów nie można prowadzić z wykorzystaniem chodnika ulicy Swojczyckiej.

Rada Osiedla wniosła także o monitorowanie szykan na Miłoszyckiej pod kątem przydatności tego rozwiązania przez okres nie dłuższy niż do końca października – listopada.

Rada Osiedla prosi także mieszkańców o rejestrowanie wszelkich niebezpiecznych sytuacji, związanych z zastosowanym rozwiązaniem i przekazywanie na bieżąco pod adresem Rady Osiedla, ale także Policji.

Jesteśmy do Państwa dyspozycji, będziemy stale monitorować sytuację na Miłoszyckiej. Jeśli zastosowane rozwiązania nie spełnią swojej roli – RO będzie wnosić o pilną zmianę. Po paru dniach obserwacji napływają do nas informacje od Państwa, że rozwiązanie nie wpłynęło na ruch samochodów ciężarowych i niejednokrotnie rodzi niebezpieczne sytuacje drogowe. Będziemy dążyć do takiego rozwiązania, które całkowicie wyeliminuje ruch ciężarówek na osi Kowalska – Miłoszycka – Strachocińska.

W sprawie rozwiązań negocjacje w imieniu RO prowadzą Renata Piwko-Wolny, Mariusz Tokarz i Stanisław Piątek.

9 thoughts on “Po spotkaniu z Wydziałem Inżynierii Miejskiej w sprawie zmian na ul. Miłoszyckiej

  • 16 września 2020 o 20:20
    Permalink

    Dzień Dobry,
    Po przeczytaniu tego artykułu ciśnie mi się na język tylko jedno zdanie: Czy Rada Osiedla na pewno działa w interesie OSIEDLA? Mieszkając na osiedlu nie spotkałem ani jednej osoby, która by była zadowolona z tego rozwiązania (zwężenia drogi) oraz wprowadzenia strefy osiedlowej na Miłoszyckiej – może poza proboszczem parafii PW św. Jacka. Zawnioskowanie prawoskrętu z ulicy Wilczyckiej to już kompletna głupota – przecież aby pojechać w kierunku Jelcza/Kamieńca trzeba będzie zawrócić na rondzie. To dopiero będzie paraliż!
    Tak budujmy przejścia dla pieszych co 10m, przecież to teraz takie modne. Uczmy dzieci, że mają pierwszeństwo przed 1,5t pojazdem – o więcej nie trzeba się prosić.
    Niech Rada Osiedla zacznie słuchać mieszkańców (nie tylko garstki przytakujących klakierów)!
    Co z drogą równoległą do Miłoszyckiej/Kowalskiej? Co z fotoradarem na Strachocińskiej i Miłoszyckiej? Przykłady można mnożyć, ale widać iż przykład idzie z góry – wywalić samochody z Wrocławia, niech wszyscy się przesiądą na rowery, będzie wtedy tak „epicko”…

    Odpowiedz
    • 17 września 2020 o 13:40
      Permalink

      – Rada Osiedla wnosi o wprowadzenie nakazu skrętu w prawo z ulicy Wilczyckiej w ulicę Strachocińska…
      Po co? Żeby ci z Psiego Pola, jadący z Wilczyńskiej w lewo na wylot z miasta, cofali się w korku na rondo, albo jechali do ronda przez rzekę i wały?
      Jaka logika za tym stoi?

      Odpowiedz
  • 16 września 2020 o 21:02
    Permalink

    Czyli wielkie „ułatwienie” dla żyjących tutaj ludzi, a „kara” dla ciężarówek? Te wysepki to totalna pomyłka, teraz jest dopiero niebezpiecznie, gdy auta gnają ile wlezie, aby zdążyć na mijance. Kto szybszy ten pierwszy – czy to ma być poprawa bezpieczeństwa? Kto to projektował, nie powinien mieć uprawnień…
    Kolejny gniot, powodujący dodatkowe korki, jakbyśmy mieli ich za mało…

    Odpowiedz
  • 16 września 2020 o 23:00
    Permalink

    Dzień dobry
    Widzę zdecydowanie, że Rada Osiedla podejmuje zdecydowane kroki, aby wyeliminować kierowców z ruchu. Pytanie tylko w jaki sposób mamy dojeżdzać do pracy, do szkół???? Niedziałającym pociągiem? Poza tym nie każdy pracuje w centrum. Pomysły Rady Osiedla zamiast ułatwić przejazd znacznie go utrudnią, samochody będą tkwiły w długich korkach i na pewno nie poprawi to bezpieczeństwa mieszkanów. Prawoskręt z Wilczyckiej tylko wydłuży drogę, spowoduje większe korki, a przecież powinno chodzić o eliminację korków, nieprawdaż. Dlaczego autobusy nie mają skręcać z ronda w Miłoszycką, po co jeździć dłuższą trasą i powiększać korki??? Natomiast zastosowane rozwiązania na Miłoszyckiej chyba mają przed wszystkim na celu odstraszenie ludzi od chodzenia do pracy, no bo po co, lepiej siedzieć w domu i chodzić na spacery po Miłoszyckiej, po co nam miejsca pracy w 3M czy Volvo???
    Radzę powaznie zastanowić się nad proponowanymi rozwiazaniami, lepiej już nic nie robić niz robić bałagan i utrudniać życie ludziom.
    Jeśli proponowane rozwiazania wejdą w życie to gwarantuję, ze ludzi wyjdą na ulice protestować, ja do nich dołaczę.
    Apeluję o rozsądek!

    Odpowiedz
  • 16 września 2020 o 23:12
    Permalink

    Rozwiązanie aktualnie zastosowane nie dość że generuje powstawanie większych korków to dodatkowo prowadzi do ryzykownych zachowań kierowców chcących zdążyć przejechać przed jadącymi z drugiej strony. Dodatkowo stwarza to zagrożenie dla rodziców z dziećmi przechodzącymi z przedszkola. Pomysł z prawoskrętem z Wilczyckiej jest pomysłem katastrofalnym. Może wprowadźmy tak jak na zawodach żużlowych obowiązek skręcania tylko w jedną stronę (akurat na żużlu w lewo). Nie wpływa to aż tak bardzo na płynny przejazd ludzi Strachocińską. Bardzo proszę Radę Osiedla o przemyślenie Swoich propozycji, bo ma to ułatwiać ludziom życie a nie utrudniać.

    Odpowiedz
  • 22 września 2020 o 13:47
    Permalink

    Są różne sposoby ograniczenia prędkości, zostało wybrane możliwie najgorsze.
    Nie ma alternatywnej drogi, więc tworzenie sztucznych korków może tylko irytować.
    Ciężarówki nadal jeżdżą w zespół z autobusami jeszcze bardziej blokując zwężenie.

    Odpowiedz
  • 22 września 2020 o 16:16
    Permalink

    Prawoskręt z Wilczyckiej, a moze z każdej ulicy na Strachicińskiej? Będziemy tylko skręcać w prawo i zawracac na rondzie w Łamach i na Miloszyckiej!!! Absurd goni absurd! Większe korki, więcej spalin, gdzie tu korzyści? Jeżdżę Wilczycką dwa razy dziennie i nie mam nigdy problemów z właczeniem się w ruch, minuta, dwie i już bezpiecznie jestem na Strachicińskiej. Apeluje o rozwagę!!!

    Odpowiedz
  • 22 września 2020 o 21:11
    Permalink

    Wydział Inżynierii Miejskiej i Rada Osiedla a zdrowy rozsądek. Dziesiątki błędów projektowych, wynikających z niezrozumienia problemów ruchu na naszym osiedlu. Czytaj : brak rozeznania w terenie, w realich ruchu na tym osiedlu!!! Brak konsultacji. Rondo na Swojczyckiej. Co jest ważniejszejsze: krzaczki na rondzie czy bezpieczeństwo rowerzystów??? Ścieżki rowerowe do ronda, ale na samym rondzie rowerzyści muszą zjechać na jezdnię, bezpośrednio pod samochody! Tam, gdzie jest najwiekszy ruch i zagrożenie! Widziałem dwie kolizje i poszkodowaną rowerzystkę. W miesce krzaków – ścieżki rowerowe! Szykany na Miłoszyckiej! Kto i o czym myślał, że szykany przy kościele wyeliminują ruch samochodów ciężarowych. Wszyscy jeżdżą tam, gdzie muszą. Ciężarówki nie pofruną! Dziś widziałem otarcie dwóch samochodów. Takie rozwiązanie jest sprzeczne z prawem o ruchu drogowym. Zjeżdżający na lewy pas musi ustąpić jadącemu tym pasem. Jedynie dobrą wolą jadącego swoim pasem jest ustąpienie miejsca jadącym „pod prąd”. Wczoraj pomalowano różne białe pasy przy nowych przejściach (zbędnych tu) dla pieszych przy ul. Swojczyckiej. Ale drobiazg! Ktoś zapomniał pomalować krawężniki wysepek. Proszę, niech autor tych decyzji przejedzie się o zmierzchu, lub pod słońce. Zobaczy, a raczej nie zobaczy tych krawężników. Pytanie – czy potrzebne są tam aż dwa przejścia w odstepie 50 metrów??? Dlaczego krawężniki wysepek są pod kątem prostym do osi jezdni? Mała nieuwaga kierowcy może być przyczyną tragedii! Skośne (do osi jezdni) krawężniki naprowadzą pojazd na pas jazdy a nie na wysepkę z pieszymi, a takie krawężniki – nie! Prawoskręt z Wilczyckiej! Było dobrze, bo był szeroki wyjazd z Wilczyckiej. Swobodnie można było skręcać w lewo i prawo. „Mondry” projektant zwęził wyjazd z Wilczyckiej, co spowodowało wzajemne blokowanie się tych, co chcą skręcać w lewo i w prawo. Zasadnicze pytanie! Czy i kto przewiduje szybkie wyeliminowanie ruchu kołowego z naszego osiedla, z Wrocławia, z całej Polski??? Jeszcze długo, długo nie! Być może spalinowce zasąpią pojazdy elektryczne. Ale kiedy? A ilość pojazdów nie spadnie zbyt prędko. Komunikacja zbiorowa? Tak! Ale najpierw musi być ta komunikacja, dobrze funkcjonująca i tania, zanim będziemy mogli zrezygnować z prywatnych pojazdów. Przypomnę naszym Władzom, że to my, zwykli użytkownicy prywatnego transportu dajemy Wam (Władzom miast i kraju) pieniądze na infrastrukturę drogowo – komunikacyjną. To my płacimy ponad 50% podatku w każdym litrze paliwa. Do nas nikt nie dopłaca, nie jesteśmy deficytowi. A komunikacja miejska i kolejowa? Nagle stała się dochodowa? Nie! Więc dbajcie o tych, którzy dają Wam pieniądze na drogi, szyny itp. To my wam płacimy za mądre projekty i realizacje a nie za głupie doświadczenia na żywym organizmie. Chcemy praw dla siebie i innych a nie tylko dla innych! Nie wierzczie w bajki o wyłącznie rowerowo, hulajnogowo, elektrobusowym świecie. Takie „nowatorskie” rozwiązania drogowe – to strata energii, czasu, pieniędzy, nerwów i zdrowego rozsądku.

    Odpowiedz
  • 30 września 2020 o 14:20
    Permalink

    By wyeliminowac ruch duzych pojazdow najlatwiej i najtaniej byloby zrobic bramki ograniczajace wysokosc samochodow.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: