• img8.jpg
  • img9.jpg
  • img7.jpg
  • img1.jpg
  • img10.jpg
  • img6.jpg
  • img4.jpg
  • img5.jpg
  • 13.jpg
  • img2.jpg
  • img3.jpg
  • 12.jpg
  • 23.jpg

Z rozwiązywaniem problemów komunikacyjnych na naszych osiedlach mamy problem nie od dziś niestety i co najgorsze wszystko wskazuje na to, że sytuacja ta nie prędko się zmieni. Zarówno starania o przedłużenie linii 115 dalej do centrum miasta lub chociaż przeniesienie przystanku końcowego na Rondo Reagana nie spotykają się z aprobatą miejskich urzędników. Specjaliści od komunikacji  mają swój jedyny słuszny pomysł  do którego za wszelką cenę po raz kolejny próbują nas przekonać, problem w tym jednak, że my w ich propozycjach nie widzimy nic co mogło by nas skłonić do zmiany swojego stanowiska. Rondo Reagana miało pełnić funkcję węzła przesiadkowego dla całej komunikacji jaka przejeżdża przez plac Grunwaldzki, teraz jednak się okazuje, że są równi i równiejsi - przepustowość ronda nie pozwala na puszczenie tam 115 wg urzędników, ale jakoś inne autobusy nie mają z tym problemu – pytamy zatem w czym jesteśmy gorsi od mieszkańców innych osiedli, że tylko nasza linia zatrzymuje się poza rondem?

Co ciekawe po ostatniej burzy medialnej w sprawie likwidacji autobusu „E” zdecydowano się puścić nową linię od Bartoszowic do pl. Grunwaldzkiego, która będzie wjeżdżała na rondo! Jak to zatem jest, że tym razem przepustowość ronda jest wystarczająca, a dla 115 nadal tam miejsca brak???  Czekamy też nadal na wyniki badania napełnień linii 115 – badania takie odbyły się pod koniec lutego - przypomnijmy, że wnioskowaliśmy o to, aby w godzinach szczytu linia ta była obsługiwana przez autobusy przegubowe. Czy tak się stanie mamy nadzieję okaże się już niebawem, póki co czekamy na oficjalne pismo w tej sprawie.

 Otwarty jest również temat, który zainicjowaliśmy w lutym tego roku w sprawie  przeniesienia pętli autobusu linii 145 z Sępolna na Wojnów. Takie sugestie od pewnego czasu pojawiały się wśród mieszkańców i wydaje nam się, że byłoby to dobrym rozwiązaniem dla wielu osób biorąc pod uwagę, że dzięki temu zyskalibyśmy połączenie z centrum miasta, a dzieci uczące się w rejonowym gimnazjum przy ul. Dembowskiego regularne połączenie ze szkołą – temat ma być rozstrzygnięty w drugim kwartale tego roku, wtedy też poinformujemy jakie decyzje zapadły w tej sprawie.

W temacie przedłużenia Tramwaju Plus do pętli na Sępolnie też nic nie wskazuje na to, że coś się zmieni, a przypomnijmy, że kosztem tej linii zlikwidowano tramwaj nr 12, z którego wszyscy mogliśmy korzystać bezpośrednio ze wspomnianej pętli na Sępolnie. Obecnie T+ odjeżdżający z potocznie zwanej pętli dla wiewiórek spod Stadionu Olimpijskiego nie jest dla nikogo żadną alternatywą, bo zmusza do dodatkowych przesiadek i kosztów z tym związanych - o tym jednak urzędnicy też słyszeć nie  chcą wskazując z wielką powagą przystanek Kochanowskiego, gdzie w towarzystwie ławeczek, wiat, kiosku i czego tam jeszcze nie ma, można sobie korzystać dowoli z kilku połączeń zarówno tramwajowych jak i autobusowych. - pisma i odpowiedzi w tych sprawach znajdziecie państwo w linku poniżej - prosimy jednak uzbroić się w silne nerwy bo spokojnie czytać się tego nie da, Czekamy również na wszelkie uwagi i pomysły od państwa, które być może pomogą nam skuteczniej walczyć z urzędniczym uporem…

Pismo wysłane do Wydziału Transportu - korespondencja z dn. 04.01.2012

Odpowiedź z Wydziału Transportu - korespondencja z dn. 19.02.2012


Kolej Miejska

Konsultacje

Kalendarz Wydarzeń

Odwiedza nas 35 gości oraz 0 użytkowników.

Ekosystem